Külföldi nyaralás és kempingezés az idei program

Idén először rászántuk magunkat, hogy elmenjünk külföldre nyaralni. Valamiért nem gondoltuk korábban, hogy nekünk ez beleférhet, valamint féltünk is egy kicsit, hogy nem fog menni a külföldi nyaralás, mert sosem voltunk még, és egy kicsit félelmetesnek tűnk, hogy egy idegen országban álljuk meg a helyünket. Az itthoni nyaralásokon is sok minden nehézségbe ütköztünk mindig, így azzal számoltunk, hogy külföldön ez még sokkal nehezebb lesz, és nagy bajba kerülünk, ha belefutunk egy nehézségbe, és nem tudunk megfelelőképpen kommunikálni.

Úgy döntöttünk emiatt, hogy külföldre se megyünk olyan messzire. Nagy szerencse, hogy a környező országokban is csodálatos tengerpartok vannak, minden tele van látnivalóval, így nem kell akár több tízezer kilométert utazni ahhoz, hogy jól érezzük magunkat és szép tájat lássunk. Montenegrót szúrtuk ki magunknak, nincs is messze, és a tengerpartja csodaszép, í víz kristály tiszta, és kirándulni is van lehetőségünk, mert nem vagyunk az a parton fekvős típusú páros, ha már elmegyünk valahova, szeretjük bejárni a környéket.

Ebből adódóan itthon is sokat szoktunk járni kempingezni, és mindig olyan úti célt nézünk ki magunknak, ahol nagyon szép a környezet, és be tudjuk járni a hegyeket, völgyeket, erdőket, tópartokat. Mivel sokat járunk, így arra gondoltunk, jó befektetés lehet számunkra egy lakókocsi megvásárlása, nem is gondolkodtunk sokat, mikor szembe jött egy szuper ajánlat, azonnal belevágtunk. Ha az ember jobban meggondolja, igazán kifizetődő befektetés, hiszen ha így megy az ember utazni, nem kell szállást foglalni, azért sokat fizetni, csak beszáll a lakókocsiba, a környéken, ahova menni szeretne, keres egy kempinget, ott foglal egy helyet és kész is van. Nagyon leegyszerűsíti és költséghatékonyabbá teszi az utazást, mi pedig ilyenkor nem akarunk flancolni, csak jönni-menni, járni a környéket és élvezni egymás társaságát.

Ahhoz, hogy a kényelmünk ennek ellenére is 100 %-os legyen, beszereztünk a lakókocsiba minden félét, amire egy utazás során szükség lehet. Maga a lakókocsi tényleg olyan, mint egy pici lakás, megvan benne minden kényelmi eszköz, nem szűkölködünk semmiben. Az egyetlen dolog, amit időről időre cserélni kell, az a gázpalack, mert azzal működik a gáztűzhely, és mivel ilyenkor mindig főzőcskézni szoktunk, ki szokott fogyni, és akkor cserélni kell. Egy ideig mindig eljárkáltunk a gázcsere telepre, de ez a megoldás nem volt valami kényelmes, főleg, ha a párom nem ért rá, és nekem egyedül kellett mennem. Nem csak az a baj, hogy nehéz nagyon egy ilyen palack, de szállítani sem egy életbiztosítás, hiszen mégis csak gázról beszélünk, szóval ez egy jó kis macerás procedúra volt, nem szerettem. Aztán egészen véletlenül, az egyik kempingben egy utazásunk alatt beszédbe elegyedtünk egy másik párral, kik szintén lakókocsiztak. Nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, És mikor kitértünk a gázpalack kérdésre, kiderült, hogy ők már réges-régen nem járnak el érte, hanem megrendelik a gázpalackfutártól, aki nem csak, hogy kiszállítja, de be is köti, így egy minimális veszély sem áll fent a cserénél, sőt, nagyon biztonságos, hiszen ő mégis csak egy szakember. És nem csak, hogy kihozza az újat, és beszereli, de el is viszi a régit, ami szintén nagy segítség, mert nem kell kerülgetni, és nem kell cipelni sem. Én egy kicsit féltem korábban az ilyen gázpalack kiszállítóktól, mert aggasztó volt a palackok minősége, de ennél a cégnél, ahonnan ők rendelnek, kétség sem fér hozzá, hogy kiváló minőségű minden palack. És hogy mi a helyzet az árral? Nos, azt gondolná az ember, hogy a házhoz szállított gázpalackok ára igen magas lehet, főleg, ha még a minőség is jó. Így nagyon nagy meglepetés volt, mikor kiderült, hogy ennél a cégnél egyáltalán nincs elszállva a gázpalack ár, sőt! Ha hozzávesszük a minőséget és a kiszállítást, még olcsóbb is, mint amúgy. Szóval ez egy fantasztikus és megbízható beszerzési módja a palacknak, mi legalább is nagyon elégedettek vagyunk vele. És még csak gondolkodni vagy szervezni sem kell. Ha már látjuk, hogy a palack kifogy, felhívjuk a futárt, és egy egyeztetett időpontban, megbízhatóan megérkezik és cseréli is a palackot.gázpalack árSzóval így már semmi nem állhat utunkba a tökéletesen kiélvezhető kempingezéshez. Mindenre megvan a szuper módszerünk, beszerzési helyünk, a jól bevált stratégiánk. De a külföldi nyaralás az más. Ott nagyok a távolságok, a kulturális különbségek és korlátozott a kommunikáció, szóval van egy két nehezítő tényező. De idén elhatároztuk, hogy megpróbáljuk ezt is, mert nem maradhatunk örökké az országhatárokon belül. Kicsit nyitnunk kell a világ felé. Egy ilyen lépéstől az emberek többsége természetes módon fél, kilépni a komfortzónánkból ugyan is elég veszélyes lelkileg. De mi most bátrak leszünk, és megtesszük ezt a lépést, hogy ne kelljen később sajnálkoznunk, hogy miért nem voltunk elég vakmerőek akkor, amikor még meg lehetett volna tenni.

Az emberek többsége nem gondol bele, hogy milyen rövid az élete, nem használja ki az adódó lehetőséget, csak nyomja a hétköznapi mókuskereket, és aztán meg siránkozik, hogy üres az élete. Ahhoz, hogy ez a helyzet változzon, nekünk kell tennünk. Nekünk kell változtatnunk, mert senki nem fogja helyettünk megtenni. Mindenki mástól várja a csodát, és persze minden eredményt tegnapra akar, miközben nem tesz semmit azért, hogy a helyzete változzon, aztán meg fel van háborodva. Mi nem kedveljük az ilyen hozzáállást, ebből adódóan példával járunk elöl, és megmutatjuk, hogy ezt az egészet másképpen is lehet, nem csak rettegve és befásulva.

Aztán, amikor majd túl leszünk rajta, örülni fogunk neki, hogy megléptük ezeket a vakmerő, nagy lépéseket. Én már alig várom, hogy mesélhessek róla, milyen csodálatos élményekben volt részünk annak köszönhetően, hogy mertünk lépni. Szóval, aki gondolkozik, ne tegye, lépje meg. Nagy veszíteni való nincsen. Mert végül is mégis mi történhet? Na, ugye, hogy semmi nem jut eszedbe4 Nekem se.